مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 خرداد 1401 ساعت 17:022022-06-20پزشكي

پیوند سلول های بنیادی خون ساز به کودکان توسط تجهیزات ایران ساخت


پیوند سلول های بنیادی خون ساز با پیشرفته ترین تجهیزات در رده سنی کودکان و نوجوانان انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سلول بنیادی توانایی تبدیل به تمام سلول های بدن را دارد و به نوعی مادر تمام سلول ها محسوب می شود، این سلول ها قابلیت خود نوسازی و تمایز به انواع سلول ها از جمله سلول های خونی، قلبی، عصبی و غضروفی را دارند و در بازسازی و ترمیم بافت های مختلف بدن به دنبال آسیب و جراحت نیز مؤثر هستند.

این سلول ها می توانند به درون بافت های آسیب دیده ای که بخش عمده سلول های آن ها از بین رفته است، پیوند زده شوند و جایگزین سلول های آسیب دیده شده و به ترمیم و رفع نقص در آن بافت بپردازند.

امروزه حتی ناباروری به عنوان عارضه ای که زوج های پرشماری را تحت شعاع قرار می دهد، با استفاده از سلول های بنیادی راهی برای درمان یافته است.

جان هایی که به بیماران بخشیده می شود با شیوع بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت و بیماری های عصبی و چالشی استفاده از سلول های بنیادی اهمیت بیشتری یافت.

امروزه با استفاده از سلول های بنیادی مغز استخوان، خون بند ناف و سایر سلول های بنیادی یک فرد بالغ می توان ترمیم لوزالمعده و ترشح انسولین و ترمیم سایر بافت های آسیب دیده را انجام داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیوند سلول های بنیادی خون ساز به کودکان توسط تجهیزات ایران ساخت

پیوند سلول های بنیادی خون ساز به کودکان توسط تجهیزات ایران ساخت