مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 تیر 1401 ساعت 04:022022-06-22بين الملل

واشنگتن: خواستار عضویت هرچه سریعتر فنلاند و سوئد در ناتو هستیم


خواستار عضویت هرچه سریعتر فنلاند و سوئد در ناتو هستیم - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از تمایل واشنگتن به انجام شدن هرچه سریعتر عضویت کشورهای فنلاند و سوئد در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خبر داد.

پرایس شامگاه سه شنبه طی نشست خبری گفت آمریکا هیچ جدول زمانی مشخصی برای عضویت فنلاند و سوئد در ناتو تعیین نکرده اما می خواهد این فرایند به سرعت انجام شود.

به نوشته رسانه های آمریکایی، وی همچنین تصریح کرد که واشنگتن بخشی از مذاکرات جاری بین فنلاند، سوئد و ترکیه برای حل اختلافات موجود نیست، اما از بحث گسترده درباره این موضوع حمایت می کند.

این دیپلمات آمریکایی در پاسخ به سوالی حول هشدارهای روسیه درباره عضویت فنلاند و سوئد در ناتو نیز گفت: تعهد ما به ناتو و بند پنجم آن محکم است و هرگونه حمله به یکی از اعضای آن به منزله حمله به کل ائتلاف است .

پرایس در ادامه به ماجرای بازداشت دو جنگجوی این کشور توسط روسیه در اوکراین پرداخته و اظهار داشت: ما در تلاش هستیم تا درباره آمریکایی هایی که ممکن است در بازداشت روسیه یا عوامل آن باشند اطلاعات بیشتری کسب کنیم .

وی با بیان اینکه مقامات روسیه هیچ اطلاعاتی در مورد آمریکایی های بازداشت شده در اوکراین به واشنگتن ارائه نکرده اند، افزود: ما به شدت با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واشنگتن: خواستار عضویت هرچه سریعتر فنلاند و سوئد در ناتو هستیم

واشنگتن: خواستار عضویت هرچه سریعتر فنلاند و سوئد در ناتو هستیم