مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 تیر 1401 ساعت 10:322022-06-22بين الملل

العربی الجدید؛ مقابله با تحریم ها، دستور کار سفر لاوروف به تهران


یک روزنامه قطری به نقل از منابعی آگاه خبر داد که وزیر امور خارجه روسیه در سفر خود به تهران درباره سوریه و همکاری مشترک برای مقابله با تحریم ها رایزنی خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه قطری العربی الجدید چاپ لندن، امروز (چهارشنبه)، اهداف سفر سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به تهران را تشریح کرد.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه ایرانی گزارش داد که وزیر امور خارجه روسیه در این سفر با ابراهیم رییسی رییس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و چند تن دیگر از مقامات تهران دیدار خواهد کرد.

این منابع که نخواستند نامشان فاش شود، اضافه کردند که لاوروف در گفت و گوهای خود در تهران روابط دوجانبه ایران و روسیه و همکاری مشترک دو کشور در مسائل منطقه ای و بین المللی به ویژه تحولات مربوط به توافق هسته ای و اوضاع سوریه را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

طبق گفته منابع مذکور، مسئله مهم دیگری که در این سفر مورد بحث قرار خواهد گرفت، تشدید همکاری ایران و روسیه برای مقابله با تحریم های آمریکاست.

این منابع خاطرنشان کردند که به منظور استفاده از تجارب ایران برای مقابله با تحریم ها، در ماه های اخیر، سفرهایی علنی و محرمانه [ از سوی مقامات] روسیه به ایران صورت گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

العربی الجدید؛ مقابله با تحریم ها، دستور کار سفر لاوروف به تهران

العربی الجدید؛ مقابله با تحریم ها، دستور کار سفر لاوروف به تهران