مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 تیر 1401 ساعت 10:372022-06-22سياسي

مسجدی در همدان که بساط کاباره ها را برچید


خبرگزاری فارس-همدان، سولماز عنایتی: نمی دانم از نامگذاری علی اصغر هفت روزه بگویم یا عروس و دامادی که هنگامه پیوند آسمانی در سرسرای خدا قدم می گذارند یا سفره عقدی باشکوه تر از هر سالن و تالاری؛ شاید هم باید پای درد دل و مشکلات و دست آخر نیکی را وسط بکشم، همچون وصله پینه کاشانه های صدتکه شده، دستگیری از ورشکستگان بازار یا حمایت از خانواده های بی سرپرست و هزار کار خیر ریز و درشت دیگر.

هر کدام قصه ای شنیدنی و خواندنی است که زیر سقف باب الحوائج رنگ می گیرد و رقم می خورد و ورقی از تاریخ این سرا می شود؛ سرایی وقفی و قدیمی که افزون بر عبادت و نیایش، دیوار به دیوار خوشی و ناخوشی مردم بنا شده و نقش ها آفریده است.

یک مغرب وقتی پرتوهای خورشید رقص کنان آسمان را رنگ آمیزی می کنند و ذره ذره محو می شوند، شما را به مهمانی نوای آسمانی وَردل افراها و اقاقیا و تلفیق نور ماه و چلچراغ سبز و قرمز دعوت می کنم تا با طنین صدای عاشقی گوش بنوازید و چشم های خسته از هیاهوی ملال آور روزمره را با نیم نگاهی به تصویر حک شده باب الحوائج نوازش کنید.

 بعد هم میان سیلی محکم نسیم به مخمل یکدست سبز درختان، شوق فواره هایی که بالا بلندی می کنند، تلاطم رود، دلی سبک کنید و کنجی دنج گوش دل بسپارید به قصه های راستان مسجد باب الحوائج عباس آباد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسجدی در همدان که بساط کاباره ها را برچید

مسجدی در همدان که بساط کاباره ها را برچید