مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 تیر 1401 ساعت 15:522022-06-23اجتماعي

اختلال دلبستگی واکنشی چیست؟


اختلال دلبستگی واکنشی یا باعث می شود کودک از برقراری روابط خودداری کند یا به دنبال جلب توجه بیش از حد است و می تواند تأثیرات منفی روی رشد کودک داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، لیلا میررضایی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به این که اختلال دلبستگی واکنشی زمانی ایجاد می شود که نیازهای اساسی کودک برای امنیت، محبت، تربیت و پرورش برآورده نمی شود، اظهار کرد: در این صورت کودک شما دلبستگی های دوست داشتنی، دلسوزانه و مداوم با دیگران ایجاد نمی کند.

وی با اشاره به این که بسیاری از کودکان مبتلا به اختلال دلبستگی واکنشی آسیب جسمی یا عاطفی را تجربه کرده یا در اوایل زندگی یتیم شده اند، عنوان کرد: اختلال دلبستگی واکنشی یا باعث می شود کودک از برقراری روابط خودداری کند یا به دنبال جلب توجه بیش از حد است و می تواند تأثیرات منفی روی رشد کودک داشته باشد.

میررضایی در رابطه با علائم اختلال دلبستگی واکنشی، تصریح کرد: این اختلال می تواند از نوزادی شروع شود، درحالی که تحقیقات کمی در مورد علائم این اختلال در سنین کودکی وجود دارد.

این روانشناس عنوان کرد: علائم این اختلال ممکن است شامل مواردی همچون رفتارهای غیرقابل توضیح مانند ترس، غم و تحریک پذیری، ظاهر غم انگیز و بدون علت، تماشای دیگران از نزدیک اما عدم برقراری تعامل اجتماعی، عدم درخواست کمک از دیگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلال دلبستگی واکنشی چیست؟

اختلال دلبستگی واکنشی چیست؟