مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 تیر 1401 ساعت 15:072022-06-25بين الملل

تداوم کشتار آمریکایی ها با تیراندازی های کور در گیرودار اختلافات سیاسی


قانونگذاران آمریکایی در حالی سرانجام قانونی را برای کنترل سلاح تصویب کردند که پیش از آن دیوان عالی ایالات متحده حکمی جنجالی را صادر کرد که می تواند الگویی برای به چالش کشیدن قوانین کنترل سلاح در این کشور باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دو تحول مهم و در عین حال متضاد در روزهای گذشته در ارتباط با سلاح گرم در آمریکا رخ داد که بار دیگر حاکی از شکاف داخلی در سطوح عالی این کشور در خصوص این معضل بود.

جنجال ها در بین مقامات آمریکایی در حالی است که اغلب نظرسنجی ها نشان داده، اکثر مردم آمریکا فارغ از جهت های سیاسی از شدت و فراوانی خشونت های مسلحانه در سراسر این کشور به ستوه آمده و خواستار کنترل آن هستند.

  نگاه اجمالی کنگره آمریکا در مصالحه غیرمنتظره دو حزبی، لایحه محدودیت کنترل سلاح در آمریکا را تصویب کرد که بعد از امضای بایدن قانون خواهد شد.

  این اقدام یک روز پس از حکم دیوان عالی آمریکا در لغو قانون حمایت از کنترل سلاح در نیویورک انجام شد و قضات محافظه کار آن را مغایر با متمم دوم قانون اساسی خواندند.

   به باور تحلیلگران، حکم دادگاه و تقابل آن با اقدام سنا در تصویب قانون کنترل سلاح، نشان دهنده شکاف عمیق در خصوص سلاح گرم در ایالات متحده است و عملکرد این قانون را تضعیف می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم کشتار آمریکایی ها با تیراندازی های کور در گیرودار اختلافات سیاسی

تداوم کشتار آمریکایی ها با تیراندازی های کور در گیرودار اختلافات سیاسی