مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 تیر 1401 ساعت 11:172022-06-28اقتصادي

تراز آب دریاچه ارومیه 53 سانتیمتر کاهش یافت/ اوضاع دریاچه وخیم تر می شود؟


اگر قرار باشد دریاچه به تراز اکولوژیک برسد باید غیر از اقداماتی که تاکنون انجام شده از جمله کاهش مصرف جدی تر پیگیری شود، چون بارندگی در اختیار ما نیست و امکان دارد خشکسالی تداوم داشته باشد که در آینده اثرات خود را بیشتر را نشان می دهد.

- اگر قرار باشد دریاچه به تراز اکولوژیک برسد باید غیر از اقداماتی که تاکنون انجام شده از جمله کاهش مصرف جدی تر پیگیری شود، چون بارندگی در اختیار ما نیست و امکان دارد خشکسالی تداوم داشته باشد که در آینده اثرات خود را بیشتر را نشان می دهد.

مدیر کل دفتر مدیریت بهم پیوسته منابع آب خزر و دریاچه ارومیه گفت: امسال تراز دریاچه 1270 متر و 65 سانتیمتر بوده و نسبت به سال گذشته در همین زمان 53 سانتیمتر کاهش را نشان می دهد.

کیاست امیریان در گفت وگو با ایلنا، درباره وضعیت نجات دریاچه ارومیه اظهار داشت: مهمترین عامل تاثیرگذار بر تراز دریاچه میزان بارش و روان آبی است که وارد آن می شود.

متاسفانه سال قبل کاهش بارش داشتیم و بارش برف هم در حداقل خود بوده که باعث کاهش جدی تراز شده است، امسال هم در حد پارسال بارندگی داشتیم که نسبت به بلندمدت 14 درصد کاهش را نشان می دهد.

این شرایط باعث شد امسال تراز دریاچه 1270 متر و 65 سانتیمتر باشد و نسبت به سال گذشته در همین زمان 53 سانتیمتر کاهش را نشان می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تراز آب دریاچه ارومیه 53 سانتیمتر کاهش یافت/ اوضاع دریاچه وخیم تر می شود؟

تراز آب دریاچه ارومیه 53 سانتیمتر کاهش یافت/ اوضاع دریاچه وخیم تر می شود؟