مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 تیر 1401 ساعت 09:472022-06-29فرهنگي

انتقاد نادر مشایخی بر آواز خوانی همایون شجریان


نادر مشایخی، آهنگساز و رهبر ارکستر با تأکید براینکه «موسیقی شبه زبان است»، گفت: «واژه هایی که در موسیقی استفاده می شود از زبان گرفته شده اند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، هفتمین نشست زبان شناخت دفتر زبان فارسی حوزه هنری با موضوع موسیقی زبان میزبان نادر مشایخی آهنگساز مطرح و رهبر ارکستر بود.

در ابتدا، امیر توسلیان مجری این نشست با بیان اینکه زیباترین تعریفی که تاکنون از موسیقی شنیده ام، مربوط به نادر مشایخی است که گفتند موسیقی جنبه عاطفی صدا است و این یعنی اینکه موسیقی نشانه ای از یک سرزمین و فرهنگی است که عاطفه را بیشتر درک می کنند اتفاقی که به زعم بنده در مشرق زمین بیشتر وجود دارد.

او عنوان کرد: برای اینکه ارتباط زبانِ موسیقی و موسیقی را بدانیم ابتدا باید تعریفی از زبان و موسیقی داشته باشیم و سپس به این بپردازیم که در فرهنگ ایران چه ارتباطی بین زبان فارسی و موسیقی وجود دارد که این موضوع نیز نیازمند تحلیل از شرایط امروزی است که چرا کلام در موسیقی ما نقش پُررنگ دارد.

این کارشناس موسیقی با این جمله نادر مشایخی که مهم ترین دستاورد من نگارش موسیقی به زبان فارسی است از مشایخی برای ورود به بحث دعوت کرد.

درباره ریتم آواز ایرانی کار تحلیلی نداریم در ادامه، مشایخی با تأکید براینکه موسیقی شبه زبان است ، گفت: واژه هایی که د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد نادر مشایخی بر آواز خوانی همایون شجریان

انتقاد نادر مشایخی بر آواز خوانی همایون شجریان