مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 تیر 1401 ساعت 07:422022-07-03اقتصادي

بی تدبیری های دولت روحانی کسری بودجه را 8 برابر کرد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، عدم استقراض دولت از بانک مرکزی و پولی نشدن کسری بودجه در 8 ماهه اخیر که توسط رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام شد، - دولت رییسی در حالی کشور را ظرف 8 ماه بدون استقراض اداره کرد که کسری بودجه در دولت روحانی، 8 برابر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، عدم استقراض دولت از بانک مرکزی و پولی نشدن کسری بودجه در 8 ماهه اخیر که توسط رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام شد، یکی از اقدامات کم سابقه در مدیریت کلان کشور طی سال های اخیر است.

با وجود تورم ایجادشده از اصلاحات ارز ترجیحی و یارانه ای، تورم ناشی از کسری بودجه و چاپ پول در ماه های اخیر تا حدود بسیار بالایی کنترل شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروزنامه ایران، براساس بودجه سال 1400 بیش از 480 هزار میلیارد تومان کسری بودجه شناسایی شده است.

البته از آغاز دهه 1350، ساختار اقتصادی ایران همواره با رشد قیمت ها، تورم و تغییر ارقام بودجه عمومی دولت همراه بوده و تقریبا در این مدت کسری بودجه یکی از شاخص های همیشگی بودجه دولت بوده، اما آن چیزی که روند سال های اخیر به خصوص سال 97 به بعد را متمایز می کند، حجم عظیم کسری بودجه و میزان رشد سالانه آن است.

بر اساس آمار ها میانگین رشد سالانه کسری بودجه دولت در چهارساله دولت یازدهم در حدود 17 درصد بوده و طی این سال ها کسری بودجه از 48


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی تدبیری های دولت روحانی کسری بودجه را 8 برابر کرد

بی تدبیری های دولت روحانی کسری بودجه را 8 برابر کرد