مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 تیر 1401 ساعت 10:522022-07-04اقتصادي

همدان با 290 روز آفتابی مستعد ایجاد نیروگاه خورشیدی


همدان از نظر توپوگرافی منحصر به فرد، شدت، زاویه و ساعات تابش نور جزو بهترین استان ها برای استفاده از انرژی خورشیدی به شمار می رود که در این میان قهاوند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، مجمع بسیجیان همدان در پی احصاء مسائل و نیازهای استان این بار موضوع لزوم احداث و گسترش نیروگاه های تجدیدپذیر را در دستور کار قرار داده و به ظرفیت های استان در این حوزه تأکید کرده است.

 بیان مساله: همچنان بخش عمده ای از تولید انرژی از طریق نیروگاه های فسیلی و آبی انجام می شود که بر اساس مطالعات محققان و کارشناسان، این مساله در طول 30 سال اخیر آسیب های فراوانی را در کشور ایجاد کرده که از جمله آن می توان به آلودگی شدید هوا، کاهش آب های زیرزمینی و چالش در بخش کشاورزی و روستایی و در نتیجه تولید فروچاله های بزرگ، فرسودگی شبکه و هزینه بالای بازسازی و ترمیم شبکه اشاره کرد.

 ظرفیت ها؛ استان همدان با قرار گرفتن در ارتفاع 2 هزار متری از سطح دریا و داشتن 290 روز آفتابی در سال از استان های مستعد در زمینه احداث و تولید انرژی های تجدیدپذیر به شمار می رود.

همدان با داشتن 6 نیروگاه خورشیدی بین 39 شرکت توزیع نیروی برق در رتبه نخست کشور قرار دارد و از نظر توپوگرافی منحصر به فرد، شدت تابش، زاویه تابش و ساعات تابش جزو بهترین استان ها برای استفاده از این انرژی پاید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همدان با 290 روز آفتابی مستعد ایجاد نیروگاه خورشیدی

همدان با 290 روز آفتابی مستعد ایجاد نیروگاه خورشیدی