مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 تیر 1401 ساعت 07:422022-07-08حوادث

دستگیری 18 حفار غیر مجاز و 2 کشف دستگاه فلزیاب


فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: در سه نخست سال جاری 8 مورد حفاری، 2 دستگاه فلزیاب، دستگیری 18 متهم و 21 مورد اسکورت انجام شده است.

- حسنعلی فضلی، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان  در گفت وگو با فارس اظهار داشت: طی سه ماهه اول امسال، 14 هزار و 135 بازدید و سرکشی از آثار تاریخی و فرهنگی در شهرستان ها و واحدهای تابعه انجام شد که این روند بصورت مستمر انجام می گیرد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان افزود: طی مدت یاد شده 8 مورد حفاری، 2 دستگاه فلزیاب، دستگیری 18 متهم، 21 مورد اسکورت، تشکیل هشت پرونده، 38 مورد تعاملات، 69 مورد اخبار دریافتی، 27 هزار و 940 نفر ساعت پایش در اماکن و محوطه های تاریخی و همچنین تعداد 15 قلم شیء تاریخی از حفاران غیرمجاز در 6 دفعه کشف و ضبط شده است.

وی افزود: هم اکنون در این استان، 16 اثر تاریخی، فرهنگی پایگاه ثابت دارند که به صورت 24 ساعته حفاظت و نگهبانی می شوند و روزانه آمار آن به مرکز فرماندهی توسط کارشناسان یگان حفاظت ارسال می شود.

فضلی، در مورد پیگیری های یگان حفاظت در راستای هم افزایی و تسریع در روند حفاظت و حراست از میراث فرهنگی نیز ادامه داد: جلساتی با پلیس فتا، روسای کلانتری ها، پلیس آگاهی و فعالان اجتماعی انجام گرفته و روند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگیری 18 حفار غیر مجاز و 2 کشف دستگاه فلزیاب

دستگیری 18 حفار غیر مجاز و 2 کشف دستگاه فلزیاب