مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 تیر 1401 ساعت 12:022022-07-08سياسي

بیانیه 4 گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل درخصوص آثار منفی تحریم های یکجانبه


4 گزارشگر ویژه شورا ضمن ابراز نگرانی درخصوص اثر منفی تحریم های یکجانبه بر تحقیقات علمی و فعالیت های دانشگاهی، بیانیه ای صادر کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از مرکز پایش ستاد حقوق بشر، سایت شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای از نگرانی جمعی از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد درخصوص گسترش اعمال تحریم های یکجانبه در حوزه های پژوهشی و انتشاراتی علمی و دانشگاهی، پس از دریافت گزارش هایی مبنی بر رد صلاحیت تحقیقات دانشگاهی ارائه شده توسط نویسندگان کشورهای هدف تحریم، خبر داد.

در این بیانیه، کارشناسان با یادآوری اصل عدم تبعیض و اهتمام لازم در اصول راهنمای تجارت و حقوق بشر سازمان ملل متحد، از مؤسسات انتشاراتی و مسوولان و مدیران مجلات علمی خواستند که به دلیل ترس بالقوه، از رعایت بیش از حد رژیم های تحریمی موجود، خودداری کنند.

این مقامات ضمن تاکید بر تأثیر منفی رو به رشد رژیم های تحریمی موجود بر تحقیقات دانشگاهی و علمی، از کاهش فضای تعامل و همکاری بین المللی با مجلات علمی و انجمن های دانشگاهی در دسترس دانشمندان و دانشگاهیان کشورهای تحریم شده سخن گفتند و اظهار داشتند که این موضوع با محدودیت های مالی و سایر محدودیت های موجود ناشی از تحریم ها برای همکاری های علمی و دانشگاهی بین المللی ترکیب شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه 4 گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل درخصوص آثار منفی تحریم های یکجانبه

بیانیه 4 گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل درخصوص آثار منفی تحریم های یکجانبه