مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 تیر 1401 ساعت 07:522022-07-09پزشكي

پیش بینی «مینو محرز» از وضعیت کرونا در تابستان چه بود؟


برعکس وزارت بهداشت ما از این صفر شدن های آمار مرگ ومیر کرونا ذوق نکردیم، این ها به معنی پایان کرونا نبوده و نیست.

موقعیت ویروس کرونا در کشور کاملا متغیر و حساس است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرآنلاین، مینو محرز، متخصص بیماری های عفونی و عضو کمیته علمی مقابله با کرونا در کشور، ابتدای خرداد ماه امسال در گفت وگویی با خبرآنلاین نسبت به شیوع مجدد کرونا در ایران هشدار داد.

او در این گفت وگو اعلام کرد: در ایران فعلا وضعیت ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا وضعیت خوبی دارد، این بهبود وضعیت به دو دلیل اتفاق افتاده، یکی میزان زیاد ابتلا در دوره پیک اومیکرون در کشور که باعث شد تا ایمنی گله ای ایجاد شود و دومی واکسیناسیون گسترده در جامعه بود.

محرز افزود: سویه اومیکرونی که در ایران شاهد آن بودیم از نوع BA1 و BA2 در کشور بود، در حالی که در حال حاضر نوع BA4 و BA5 در آمریکا و اروپا شایع شده است، از طرفی در اسراییل نیز گفته می شود که سویه دلتا شایع شده است، با این اتفاقاتی که در مناطق مختلف افتاده ما هم باید منتظر سویه جدید و موج تازه اپیدمی کرونا در تابستان باشیم.

پیش بینی این پزشک متخصص درحالی خبرساز شد که طی هفته گذشته آمار مبتلایان و بستری های کرونا به شکل مشهودی افزایش یافت، این آمار طی چند روز سه رقمی شد و دیروز، جمعه، به عدد 2013 نفر رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی «مینو محرز» از وضعیت کرونا در تابستان چه بود؟

پیش بینی «مینو محرز» از وضعیت کرونا در تابستان چه بود؟