مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 تیر 1401 ساعت 09:072022-07-13سياسي

تفحص 46 هزار شهید در طی سه سال


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، سردار ناصر سعیدی در جلسه کمیته تفحص شهدای مفقود استان زنجان در مورد تفحص پیکر شهدا اظهار کرد: جریان جستجوی پیکر شهدا در هشت سال دفاع مقدس هم انجام می شد و بسته به شرایط جنگ، پیکر شهدا از میادین به عقب کشیده می شد.

جانشین فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو های مسلح با اشاره به اینکه بعد از جنگ جریان تبادل پیکر شهدا به صورت عمده انجام شد، ادامه داد: در سال 1370 شهدایی که پیکرشان عیان بود تحویل کشورمان شد، اما از سال 1370 به این نتیجه رسیده شد که باید یک کار نظام مند و منظم برای شناسایی پیکر شهدا انجام شود.

وی با اشاره به مراحل تصمیم گیری برای بهره گیری از ظرفیت نیروهای مسلح برای جستجوی پیکر شهدا عنوان کرد: در دوران رژیم بعثی صدام، اجازه ورود گروه تفحص به عراق داده نشد.

سعیدی با اشاره به ورود صلیب سرخ به موضوع تفحص شهدا ادامه داد: در دوره دولت جدید عراق فعالیت در این حوزه شکل دیگری به خود گرفت.

جانشین فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو های مسلح با بیان اینکه در زمان جنگ پیکر 25 درصد شهدا در منطقه باقی ماند، اضافه کرد: در سه سال اخیر پیکر 46 هزار شهید به کشور بازگردانده شده است.

سعیدی با اشاره به اینکه تفحص پیکر 3 هزار شهید یعنی حدود 2 درصد از پیکر شهدا باقی مانده است، عنوان کرد: در کشور 13


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفحص 46 هزار شهید در طی سه سال

تفحص 46 هزار شهید در طی سه سال