مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 تیر 1401 ساعت 14:322022-07-16سياسي

طرح نمایندگان مجلس برای بهینه سازی و افزایش بازدهی کارخانه های سیمان


متن طرح نمایندگان مجلس با موضوع بهینه سازی مصرف انرژی و افزایش بازدهی کارخانه های سیمان کشور منتشر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی با موضوع بهینه سازی مصرف انرژی و افزایش بازدهی کارخانه های سیمان کشور را تهیه و تدوین کرده اند که اخیرا از سوی هیئت رییسه مجلس در صحن علنی اعلام وصول شد.

متن طرح بهینه سازی مصرف انرژی و افزایش راندمان کارخانه های سیمان کشور به شرح زیر است: ماده واحده - کلیه کارخانه های سیمان کشور مکلفند از محل تسهیلات اعطایی سیستم بانکی که با کمک بانک مرکزی و وزارت صمت تامین و پرداخت میشود و منابعی که از محل ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر با تصویب شورای اقتصاد اختصاص می یابد: 1- انرژی تمامی بخشهای اداری و نگهبانی و محوطه کارخانه را از انرژی های تجدید پذیر (خورشیدی، بادی و .

) تامین نمایند.

2- با اجرای طرحهای بهینه سازی (تعویض سیستم گرمایش و آجرهای نسوز کوره دوار و همچنین جایگزینی سیستم غلطک به جای سیستم آسیاب های قدیمی )، مصرف گاز و برق خود را مطابق الگوی های نرم استاندارد کاهش دهند.

تبصره 1- کمیته مشترکی متشکل از نمایندگان وزارتخانه های صمت، نیرو و نفت بر اجرای این طرح ها و نحوه اجرای آنها در کارخانجات سیمان بر بهینه سازی مصرف انرژی در سه بخش مورد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح نمایندگان مجلس برای بهینه سازی و افزایش بازدهی کارخانه های سیمان

طرح نمایندگان مجلس برای بهینه سازی و افزایش بازدهی کارخانه های سیمان