مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 تیر 1401 ساعت 07:372022-07-17اقتصادي

آیا سال 99 در بورس تکرار می شود؟


5 ماهه ابتدایی سال 99 یکی از رویایی ترین دوره های بازار سرمایه بود و پول های زیادی در آن دوره وارد بورس شد و همین موضوع شاخص کل را به سقف دو میلیون و 78 هزار واحد رساند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک به نقل از نبض بورس، تحلیلگر: حسن حسین نیا بعد از رشد 5 ماه ابتدایی سال 99 عملا شرایط متفاوتی برای بازار سرمایه رقم خورد که مهمترین نتیجه آن بی اعتمادی بود.

بی اعتمادی که ماحصل رفتارهای متناقض با گفتار در مسئولین بود.

عملا در شرایطی که بورس به عنوان عامل شکل گیری انتظارات تورمی در جامعه معرفی شد اما نتیجه بررسی اتفاقات ماه های بعد از آن و مقایسه رخدادهای بازارهای موازی همچون رمز ارزها، مسکن و خودرو نشان از توهمی بودن معرفی بورس به عنوان مجرم و عامل تورم حکایت داشت، با این وجود اقدامات عملی برای محدود کردن بازار سرمایه کار خود را کرده بود و یکی از اصلی ترین فاکتورهای هر بازار یعنی اعتماد و اعتبار آن صدمه دیده بود.

وقتی صحبت از سخنان متناقض می شود به راحتی می توان مصاحبه های تلویزیونی مسئولین و سخن از حمایت کردن ها و تلاش برای بهبود شرایط را یادآور شد که هیچ وقت عمل و نتیجه مطلوب را نداشت و حتی در برخی مقاطع رفتارها و قوانین در تعارض با تولید و سرمایه گذاری در تولید را شاهد بودیم، کما اینکه حتی این موضوع در اصلاح قانون بازار سرمایه در مجلس و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا سال 99 در بورس تکرار می شود؟

آیا سال 99 در بورس تکرار می شود؟