مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 تیر 1401 ساعت 08:122022-07-17اقتصادي

مرگ خاموش جنگل با رویش ویلاهای لاکچری


قصه تلخ تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در مازندران همچنان ادامه دارد و در اراضی جنگلی استان به جای اینکه شاهد رویش درخت باشیم اما این روزها شاهد رویش ویلاهای لاکچری هستیم که کارشناسان از آن به عنوان مرگ خاموش جنگل نام می برند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، برخورداری از این همه جذابیت موجب شد مسافران حتی سفر برای چند ساعت را به استان های شمالی کشور غنیمت بشمرند و همین موضوع پای خوش نشینی یا خانه های دوم و سوم را به رویش باز کرد، خانه که نه ویلاهایی که به جای جنگل سبز شدند.

با ادامه این وضعیت و طمع برخی سودجویان شاهد  رشد قارچ گونه و بی ضابطه ساخت وسازهای غیرمجاز و ویلا سازی بر کوه، جنگل و دریا و خرید زمین های کشاورزی و تغییر کاربری آن در سایه نبود نظارت کافی در استان بودیم.

همین مسائل موجب شد قصه تلخ تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در مازندران تاکنون به پایان نرسید البته اقدامات خوبی در راستای جلوگیری از این مشکل در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم با قوت بیشتر تداوم یابد.

نکته مهم ساخت ویلاهای لاکچری و سوپر لاکچری با همه امکانات و فروش آن با قیمت نجومی است که هرازچندگاهی تیتر یک اخبار می شوند و ادامه این وضعیت هم عواقب ناگواری خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ خاموش جنگل با رویش ویلاهای لاکچری

مرگ خاموش جنگل با رویش ویلاهای لاکچری