مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 تیر 1401 ساعت 12:222022-07-17بين الملل

الجبیر: نشنیدم بایدن ولی عهد را مقصر قتل خاشقچی بخواند


وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی ادعای رییس جمهور آمریکا مبنی بر این که وی در دیدار با ولی عهد سعودی او را مسئول قتل جمال خاشقچی خوانده را رد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، فاکس نیوز گزارش داد عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی با خبرنگار این شبکه آمریکایی برای دومین مصاحبه پس از پایان سفر بایدن به منطقه تماس گرفت و با صراحت گفت که نشنیده بایدن ولی عهد سعودی را در قتل جمال خاشقچی برخلاف آنچه رییس جمهور آمریکا ادعا کرده، مقصر بداند.

  این مقام سعودی گفت: من آن عبارت خاص را نشنیدم.

رییس جمهور (آمریکا) خاطرنشان کرد که ایالات متحده به حقوق بشر متعهد است، از زمانی که بنیانگذاران (این کشور) قانون اساسی را نوشتند و همچنین به این نکته اشاره کرد که این بخشی از دستور کار هر رییس جمهور آمریکاست.

بایدن که زیر تیغ تیز انتقادات حقوق بشری به دلیل این سفر و دیدار با ولی عهد سعودی به رغم مواضع قبلی خود قرار دارد، با نقل اظهاراتی از بن سلمان در انکار نقش داشتن در قتل فجیع خاشقچی که انگار اولین بار بوده از سوی ولی عهد سعودی مطرح می شده، به خبرنگاران گفت که در جریان نشست در جده او (ولی عهد سعودی) گفت که شخصاً مسئول قتل خاشقجی نیست و بعد در اظهارنظری کودکانی افزود من طوری نشان دادم که فکر می کنم او (مسئول) است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الجبیر: نشنیدم بایدن ولی عهد را مقصر قتل خاشقچی بخواند

الجبیر: نشنیدم بایدن ولی عهد را مقصر قتل خاشقچی بخواند