مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 تیر 1401 ساعت 07:172022-07-18سياسي

«ته کیسه ای» سنت مردم دیار علویان در عید غدیر


کارشناس اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: اعیاد دینی از جمله عید غدیر در مازندران سرزمینی که نام آن با عنوان دیار علویان  گره خورده در میان مردم آن همچنان از جایگاه ویژه و خاصی برخوردار بوده که از شاخص ترین سنت مردم این دیار در .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، فرارسیدن عید غدیر که یکی از بزرگترین اعیاد شیعیان جهان اسلام به شمار می رود، فرصتی مناسب است تا به بررسی سنت های برگزاری این جشن بزرگ در دیار علویان بپردازیم.

اعمال عید غدیر ،شامل روزه گرفتن، غسل کردن، خواندن زیارت امین الله، خواندن دعای ندبه، گفتن این تهنیت در هنگام ملاقات مؤمنین: اَلحمدُ لِلهِ الّذی جَعَلَنا مِنَ المُتَمَسّکینَ بِولایهِ اَمیرِالمؤمنینَ و الائمهِ المَعصومینَ علیهم السلام ، پوشیدن لباس های نیکو، زینت کردن، استعمال بوی خوش، صله رحم، اطعام مومنین، خواندن زیارت غدیریه است.

دید و بازدید از سادات ، اطعام دهی عمومی ، آشتی کنان و رفع کدورت ها ، از جمله آداب و رسومی است که در غدیر، عید بزرگ شیعیان توسط مردم مازندران انجام می شود.

محمد جعفریان کفشگرکلایی کارشناس اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران درباره سنت های غدیر در مازندران، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری اظهار کرد: اعیاد دینی از جم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ته کیسه ای» سنت مردم دیار علویان در عید غدیر

«ته کیسه ای» سنت مردم دیار علویان در عید غدیر