مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 تیر 1401 ساعت 16:272022-07-20بين الملل

اردوغان و مذاکرات تهران، پرونده سوریه در چه مسیری قرار می گیرد؟


اردوغان به ایران آمد تا در کنار سران تهران و مسکو، به عنوان کشورهای ضامن آتش بس سوریه درباره روند صلح و حل و فصل بحران این کشور گفت وگو کند؛ گفت وگوها و تلاش هایی که این بار خود را بسیار جدی تر و واقع بینانه تر نشان دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه روز دوشنبه در راس هیاتی رسمی وارد تهران شد تا در نشست سه جانبه آستانه شرکت کند.

همانطور که رسانه ها و تحلیلگران، به عنوان ناظران این رخداد سیاسی انتظار داشتند، مباحث مربوط به کشور سوریه و وضعیت امنیتی آن به مهم ترین پرونده این سفر تبدیل شد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حمایت از امنیت و تقویت ثبات کشورهای همسایه، سعی کردند تا در گفت وگوها، نظر اردوغان را به نتایج امنیتی حملات ترکیه به مرزهای سوریه جلب کنند.

البته باید گفت که عامل مهم در رضایت آنکارا به مذاکره در تهران و با مقامات ایران درباره دمشق، به درک منطقی و ارزیابی عقلانی دستگاه سیاست خارجی ایران از نگرانی های امنیتی ترکیه باز می گردد.

  گفت وگوی رییس جمهور ایران با همتای ترکیه ای در تهران حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سه هفته پیش در سفرش به آنکارا با اردوغان دیدار و گفت وگو کرده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان و مذاکرات تهران، پرونده سوریه در چه مسیری قرار می گیرد؟

اردوغان و مذاکرات تهران، پرونده سوریه در چه مسیری قرار می گیرد؟