مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 تیر 1401 ساعت 13:122022-07-21پزشكي

توضیح درباره شایعه انقضای تاریخ واکسن در هرمزگان


«دکتر فاطمه نوروزیان»، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درباره شایعه انقضای تاریخ واکسن در هرمزگان گفت: امکان ثبت واکسن های تاریخ مصرف گذشته وجود ندارد و تاریخ انقضای یک ساله واکسن پاستوکوک طبق اعلام مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو مورد تایید مرجع تخصصی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرآنلاین، دکتر فاطمه نوروزیان ، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: حتی اگر یک روز از مجوز سازمان غذا و دارو بگذرد امکان ثبت در سیستم الکترونیک وجود نخواهد داشت و پیام خطای تاریخ منقضی بودن فراورده صادر می شود.

نوروزیان اظهار کرد: واکسن های کووید19 در ابتدا با مدت زمان کوتاه پایداری مثلا 6 ماه توزیع می شدند که به مرور و با تکمیل تر شدن مطالعات پایداری با ارائه مستندات و بررسی کارشناسی این زمان افزایش یافت.

وی اضافه کرد: البته این وضعیت برای واکسن های با پلتفرم قدیمی نظیر پروتیین نوترکیب مثل واکسن های اسپایکوژن و پاستوکوک پلاس و یا فرم ویروس غیرفعال شده مثل واکسن کوویران برکت قابل پیش بینی تر بود زیرا پایداری محصولات مشابه قبلی اثبات شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان توضیح داد: واکسن پاستوکوک فرم کنژوگه یک پروتیین و یک دامین پروتیین بود که محصول دقیقا مشابه قبلی برای آن وجود نداشت که پس از ارائه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیح درباره شایعه انقضای تاریخ واکسن در هرمزگان

توضیح درباره شایعه انقضای تاریخ واکسن در هرمزگان