مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 تیر 1401 ساعت 18:372022-07-22اقتصادي

افزایش 300 درصدی قیمت دارو!


پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تولیدکننده دارو حتما قدرت خرید همه مواد اولیه دارو را نخواهد داشت چراکه نقدینگی مورد نیاز را نداشته و برای تهیه ارز باید هزینه بیشتری پرداخت کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از آفتاب نیوز، در حالی که رییس جمهور و دیگر مقامات دولت بار ها بر عدم افزایش قیمت دارو تاکید کرده بودند، اما آٖنچه رخ داده است، برخلاف این وعده ها بوده و گزارش های میدانی حاکی از افزایش تا 300 درصدی برخی دارو ها در کشور است.

در همین خصوص، مسعود پزشکیان با اشاره به افزایش قیمت دارو و رشد افسارگسیخته آن، گفت: بنده قبل از آغاز سال نو هم تاکید داشتم که با روند موجود، مشکلاتی را در سال جدید در بخش دارو خواهیم داشت.

تا پیش از این تولیدکنندگان ماده اولیه دارو را با ارز 4200 تومانی خریداری می کردند و، اما در حال حاضر باید با ارز آزاد ماده اولیه دارو را خریداری کنند و به قیمت تمام شده هم دارو را به فروش برسانند.

وی با بیان اینکه حتی ما با قیمت های بالای دارو، کمبود در عرضه دارو خواهیم داشت، اظهارکرد: تا پیش از این تولیدکنندگان ماده اولیه دارو را با ارز 4200 تومانی خریداری می کردند و، اما در حال حاضر باید با ارز آزاد ماده اولیه دارو را خریداری کنند و به قیمت تمام شده هم دارو را به فروش برسانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 300 درصدی قیمت دارو!

افزایش 300 درصدی قیمت دارو!