مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مرداد 1401 ساعت 09:322022-07-23اقتصادي

هدف گذاری دقیق رهبر انقلاب برای تکمیل کریدور رشت ـ آستارا


هرروز تأخیر در ساخت و بهره برداری از کریدور رشت_آستارا به عنوان مسیری استراتژیک، فرصت سوزی سنگینی برای کشور به دنبال دارد که به همین دلیل رهبر انقلاب در دیدار اخیر با رییس جمهور روسیه بر تکمیل هرچه سریع تر آن تأکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، سعید شفیعی ثابت؛ استان گیلان به دلیل وجود دریای خزر و همسایگی با کشورهای حوزه خزر یکی از استان های مهم در حوزه صادرات و توسعه اقتصادی کشور است.

به همین منظور راه آهن قزوین ـ رشت به عنوان بخشی از شاخه غربی کریدور ریلی شمال-جنوب که از سال 1381 آغاز شده بود با تلاش های صورت گرفته در سال 1397 تکمیل شد تا از این طریق امیدها برای تکمیل اتصال کامل این کریدور ریلی از خلیج فارس تا مسکو بیش ازپیش شود.

مقررشده بود خط ریلی راه آهن قزوین_رشت سه مسیر مجزا، مقاصد بندر انزلی، بندر کاسپین و آستارا را به شهر رشت متصل کند ولی بااین حال و علیرغم اهمیت تکمیل این کریدور برای ایفای نقش ایران در این مسیر بین المللی، هنوز بهره برداری از خط ریلی رشت آستارا به واسطه عدم وجود منابع مالی موردنیاز، در هاله ای از ابهام قرار دارد.

چرا خط آهن رشت-آستارا باید تکمیل شود؟ بی شک اهمیت تکمیل زیرساخت های کریدور ترانزیتی شمال ـ جنوب بر کسی پوشیده نیست و در بازه های زمانی مختلف درباره اهمیت این کریدور و لزوم تکمیل آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف گذاری دقیق رهبر انقلاب برای تکمیل کریدور رشت ـ آستارا

هدف گذاری دقیق رهبر انقلاب برای تکمیل کریدور رشت ـ آستارا