مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مرداد 1401 ساعت 11:522022-07-23اقتصادي

ادامه مشکلات بانکی اتباع افغانستانی در ایران؛ آیا محدودیت ها برداشته شده است؟


عدم تمدید یا قطع کارت بانکی، محدودیت در سقف انتقال و موقتی بودن حساب ها از جمله مشکلات بانکی مهاجران افغانستانی در ایران است که با وجود بارها اعلام مسئولان ایرانی برای رفع آن اما تاکنون برطرف نشده و تبعات زیادی را به وجود آورده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، مدتی است که مهاجران افغانستان با مشکلات بانکی از جمله تعیین سقف برداشت و قطع عابر بانک خود مواجه هستند، در حالی که مقامات بانک مرکزی ایران اعلام کردند که محدودیتی برای کارت های بانکی مهاجران اعمال نشده، اما پیگیری خبرنگار فارس نشان می دهد که همچنان این مشکل ادامه دارد.

از طرف دیگر فعالان حقوق مهاجران معتقدند که ریشه مشکلات بانکی در ایران دادن اقامت یکساله بوده و با رفع این مشکل سایر موضوعات پناهجویان از جمله مسائل بانکی قابل حل است.

گزارش ذیل در راستای سوژه های ثبت شده در سامانه فارس من برای پیگیری مشکلات بانکی اتباع خارجی در ایران تنظیم شده است.

  مشکلات باز کردن حساب و صدور کارت بانکی برای اتباع افغانستانی مهاجران افغانستانی در ایران به دو گروه رسمی (شامل کارت آمایشی ها و گذرنامه ای ها) و غیرمجاز تقسیم می شوند: آنهایی که دارای مدارک هستند (کارت آمایش یا گذرنامه) رسمی و آنهایی که هیچ مدرکی ندارند غیر رسمی به حساب می آیند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه مشکلات بانکی اتباع افغانستانی در ایران؛ آیا محدودیت ها برداشته شده است؟

ادامه مشکلات بانکی اتباع افغانستانی در ایران؛ آیا محدودیت ها برداشته شده است؟