مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مرداد 1401 ساعت 13:272022-07-23سياسي

رییس جمهور ازبکستان به قرقیزستان سفر می کند


در دیدار سفیر قرقیزستان در تاشکند با رییس اتاق بازرگانی و صنایع ازبکستان اعلام شد رییس جمهور ازبکستان در یک سفر رسمی به «بیشکک» سفر می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، در دیدار موسی جامانبایف سفیر قرقیزستان در تاشکند و دوران وهابوف رییس اتاق بازرگانی و صنایع ازبکستان اعلام شد شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان برای یک سفر رسمی به بیشکک سفر می کند.

در این دیدار در راستای سفر رییس جمهور ازبکستان به قرقیزستان و آماده سازی مدارک تجاری برای امضا بحث و تبادل نظر شد.

همچنین طرفین در خصوص موضوعات مهم تجاری و اقتصادی و زمینه های لازم برای همکاری بحث و تبادل نظر و بر لزوم تشدید گسترش سرمایه گذاری و اجرای توافقات قبلی تاکید کردند.

جامانبایف، پیشنهاد برگزاری یک مجمع تجاری در قرقیزستان را به منظور تقویت همکاری های اقتصادی و مشارکت تجاری بین کارآفرینان دو کشور ارائه کرد.

علاوه بر این، جامانبایف پیشنهاد کرد که افتتاح خانه های تجاری در قلمرو قرقیزستان و ازبکستان به منظور ایجاد شرایط مطلوب برای تقویت تجارت متقابل و افزایش تجارت دوجانبه بررسی شود.

 در این راستا، طرفین به پتانسیل بزرگ موجود صندوق توسعه ازبکستان و قرقیزستان اشاره و به ویژه زمینه های همکاری مشترک مانند بخش صنعتی، صنعت داروسازی، ساخت و ساز، کشاور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور ازبکستان به قرقیزستان سفر می کند

رییس جمهور ازبکستان به قرقیزستان سفر می کند