مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مرداد 1401 ساعت 08:172022-07-25بين الملل

تاشکند میزبان نشست بین المللی «افغانستان؛ امنیت و توسعه اقتصادی»


سخنگوی وزارت امور خارجه ازبکستان گفت: امروز و فردا در شهر «تاشکند» نشست بین المللی با موضوع «افغانستان: امنیت و توسعه اقتصادی» برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارسی در تاشکند، یوسف قابل جان اف سخنگوی وزارت امور خارجه ازبکستان گفت: به ابتکار شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان روزهای 25 و 26 جولای سال جاری میلادی در شهر تاشکند نشست بین المللی با موضوع افغانستان: امنیت و توسعه اقتصادی برگزار می شود.

وی با اشاره به هدف اصلی برگزاری این نشست اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری این نشست تنظیم اقدامات هماهنگ جامعه بین المللی در مورد افغانستان، پیشنهادات و اقدامات معین برای بازسازی اقتصادی کشور، ارائه کمک های بشردوستانه فوری به مردم افغانستان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ازبکستان ادامه داد: برقراری گفت و گوی مؤثر جامعه بین المللی در تسریع روند انجام درخواست های کلیدی جامعه جهانی توسط مقامات جدید کابل ، ایجاد یک حکومت  فراگیر، رعایت حقوق زنان و تامین دسترسی دختران برای آموزش کامل در مدارس نیز از جمله مهم ترین اهداف این نشست است.

این یک شرط اساسی برای تکمیل روند آشتی ملی در افغانستان خواهد بود.

قابل جان اف خاطرنشان کرد: پایبندی دولت طالبان بر تعهدات قبلی برای جلوگیری از استفاده از خاک افغانستان علیه منافع امنیت کشورها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاشکند میزبان نشست بین المللی «افغانستان؛ امنیت و توسعه اقتصادی»

تاشکند میزبان نشست بین المللی «افغانستان؛ امنیت و توسعه اقتصادی»