مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مرداد 1401 ساعت 09:172022-07-26اجتماعي

«طریق الحُب»؛ کتاب همراه لهجه عراقی برای زائران حسینی


کتاب «طریق الحب»، کتابی متفاوت و نوآور در آموزش زبان لههجه عراقی است که با هدف آموزش این گویش عربی برای زائران حسینی تهیه و گرآوری شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، در سفرهایی که توفیق زیارت عتبات را داشتیم، خودمان تجربه کرده ­ایم یا دیده ­ایم زوّاری را که برای بیان یک نیاز ساده، مثلاً طرح یک درخواست کوچک، از پرسیدن آدرس تا تشکر از موکب داری که در اوج خستگی، با مهربانی ما را یک استکان چای لب سوز و شیرین عراقی مهمان کرده است، درمانده اند، یا روزهایی را مهمان خانواده بزرگوار و مهمان نواز عراقی بوده ایم و در پایان از بیان  حداقل احساسمان و تشکری در خور ناکام مانده ایم و چه وقت ها که این نداشتن زبان مشترک ، میهمان و میزبان را در حسرت یک ارتباط شیرین  و چه بسا پایدار گذاشته است.

آموختن دو ـ سه اصطلاح پیش از سفر و حین آن، هرچند شیرین است و همراه کردن چند برگه یا دانلود کردن چند فایل که درهم و برهم لغات عربی و عراقی را کنار هم جمع کرده، هم کمک شایانی به ما نمی کند، که آن را هم آزموده ایم! اصلا گذشته از نیاز ما، حقیقت این است که داشتن زبان مشترک با دیگر عاشقان ارباب، می تواند اربعینی دیگر را، پهناورتر و پرشورتر، با دایره تاثیری، دوصدچندان رقم بزند و آن را بیش از این تمدن ساز کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«طریق الحُب»؛ کتاب همراه لهجه عراقی برای زائران حسینی

«طریق الحُب»؛ کتاب همراه لهجه عراقی برای زائران حسینی