مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مرداد 1401 ساعت 12:122022-07-26اقتصادي

کدام کشورها مشتری گاز آمریکا هستند


سازمان اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد در نیمه نخست سال 2022 این کشور توانسته رتبه نخست صادرات گاز LNG در جهان را از آن خود کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد روند افزایش صادرات گاز آمریکا به اروپا باعث شده تا این کشور در نیمه نخست سال 2022 به بزرگترین صادر کننده گاز طبیعی مایع شده در جهان تبدیل شود.

این سازمان با اشاره به آمار موسسه سدیگاز اعلام کرده که صادرات گاز LNG آمریکا در نیمه سال 2022 معادل 12 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرده و به روزانه 11.

2 میلیارد فوت مکعب رسیده است.

افزایش ظرفیت صادراتی در کنار بالا رفتن قیمت و تقاضا به خصوص از سمت اروپا از جمله عواملی بوده که به آمریکا در افزایش صادرات گاز خود کمک کرده است.

از آنجا که بسیاری از کشورهای جهان در تلاش هستند تا از زغال سنگ به عنوان یک سوخت آلاینده فاصله گرفته و به سمت گاز بروند تقاضا برای LNG در بازار جهانی طی سال های گذشته به شکل قابل توجهی افزایش داشته است.

با توجه به آنکه ساخت تاسیسات جدید برای ایجاد ظرفیت صادرات گاز LNG  در آمریکا چند سال طول می کشد بعید به نظر می رسد که این کشور بتواند حداقل تا پیش از سال 2024 ظرفیت جدیدی برای صادرات lng ایجاد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام کشورها مشتری گاز آمریکا هستند

کدام کشورها مشتری گاز آمریکا هستند