مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مرداد 1401 ساعت 10:122022-07-27اقتصادي

برنامه های تشویقی و «پاداش» صرفه جویی برق جواب داد؛ برق خانگی قطع نشد


دو ماه گرم امسال یعنی خرداد و تیرماه در حالی سپری شد و به محدوده نیمه مرداد رسید که علی رغم تداوم گرما، تأمین برق برای بخش خانگی بدون هیچ مشکلی انجام شد و دیگر همانند سال گذشته خبری از جدول خاموشی های مکرر برق نبود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، تأمین حداکثری برق در بخش خانگی و نیز سایر بخش ها ضمن حفظ پایداری شبکه برق در سال جاری برای بسیاری این سوال را ایجاد کرده است که اساساً شرایطی پایداری برق کشور را با آنچه که در سال گذشته رخ داد، متفاوت کرد؟ واقعیت این است که برای پاسخ به این سوال باید مولفه های متفاوتی را در کنار هم دید و مورد اشاره قرار داد؛ مولفه هایی که در مجموع تحت عنوان مدیریت بار مصرف برق رقم خورد و نتیجه آن حفظ پایداری شبکه برق ضمن به حداقل رسیدن خسارت ها در بخش های مختلف مصرف بود.

اگرچه در بین این مولفه ها مواردی مثل تعامل با صنایع و بخش کشاورزی و نیز کاهش ساعات کار ادارات دیده می شود، اما از آنجایی که به صورت تقریبی نیمی از مصرف برق کشور در بخش خانگی است، هیچ کدام از طرح های مشارکتی ذکر شده نمی توانست بدون جذب مشارکت حداکثری مشترکان برق خانگی در حفظ پایداری شبکه برق آن هم در اوج گرمای تیرماه سال جاری موثر باشد.

این امراز آنجایی است که همه ساله و همزمان با گرم شدن هوا، سیستم های سرمایشی به ویژه در بخش خانگی وارد مدار می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه های تشویقی و «پاداش» صرفه جویی برق جواب داد؛ برق خانگی قطع نشد

برنامه های تشویقی و «پاداش» صرفه جویی برق جواب داد؛ برق خانگی قطع نشد