مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مرداد 1401 ساعت 11:422022-07-27سياسي

برگزاری 100 ویژه برنامه سوگواره حسینی برای خارجی ها در یزد


مدیرکل میراث فرهنگی یزد با اشاره به ظرفیت بالای این استان از نظر گردشگری مذهبی، گفت: امسال بالغ بر 100 ویژه برنامه و سوگواره حسینی در ایام محرم و صفر برنامه ریزی و برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، احمد آخوندی پیش از ظهر امروز در جمع برخی خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ناب حسینی، اظهار کرد: استان یزد هر ساله در ماه های محرم و سفر با توجه به برگزاری آیین ها و مراسم عزاداری خاص مقصد گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است.

وی افزود: امسال در سراسر استان یزد از اول محرم تا پایان ماه صفر بالغ بر 100 برنامه و سوگواره برگزار خواهد شد که برخی از این آیین ها و مناسک در فهرست آثار ناملموس کشور نیز به ثبت رسیدند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری یزد با اشاره به فعالیت چندین ساله کمیته گردشگری مذهبی و معنوی استان یزد در این ایام گفت: این کمیته از محرم سال 1395 فعالیت خود را به صورت خودجوش، با هدف معرفی آیین های مذهبی یزد و کشور به گردشگران خارجی آغاز کرد که از مهم ترین اقدامات آن اتخاذ تمهیدات لازم و فراهم کردن زمینه استقبال مطلوب از گردشگران یزد در مناسبت های مذهبی و به خصوص ماه محرم بوده تا فرهنگ دینی مردم این دیار را هرچه بهتر به جهانیان معرفی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری 100 ویژه برنامه سوگواره حسینی برای خارجی ها در یزد

برگزاری 100 ویژه برنامه سوگواره حسینی برای خارجی ها در یزد