مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مرداد 1401 ساعت 22:272022-07-27پزشكي

مشاهده 18000 مورد آبله میمونی در سطح جهان


بیماری آبله میمونی به طور کلی موجب بروز علائم خفیف تا متوسطی همچون تب، خستگی و ضایعات دردناک پوستی می شود که در عرض چند هفته از بین می رود.

در همه گیری کنونی این بیماری پنج نفر جان خود را از دست داده اند که همگی از آفریقا هستند.

- مدیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: تا به امروز 18000 مورد آبله میمونی در سطح جهان از 78 کشور گزارش شده است که بیشتر موارد در اروپا هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما، کارشناسانی که به سازمان جهانی بهداشت درباره آبله میمونی مشاوره می دهند، می گویند زمان برای متوقف ساختن گسترش این بیماری رو به اتمام است و با توجه به اینکه شمار مبتلایان هر دو هفته دو برابر می شود این نگرانی وجود دارد که این همه گیری طی چند ماه به اوج برسد.

سازمان جهانی بهداشت پیش بینی کرده است تا دوم اوت شاهد 27 هزار مورد ابتلا به بیماری آبله میمونی در 88 کشور باشیم که این تعداد بسیار بیشتر از 17 هزار و 800 مورد ابتلای گزارش شده در نزدیک به 70 کشور در آخرین شمارش مبتلایان به این بیماری است.

آن ریموین استاد بیماری های واگیر در دانشگاه کالیفرنیا و عضو کمیته کارشناسی سازمان جهانی بهداشت درباره آبله میمونی می گوید بدیهی است که زمان برای مهار این بیماری رو به اتمام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده 18000 مورد آبله میمونی در سطح جهان

مشاهده 18000 مورد آبله میمونی در سطح جهان