مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مرداد 1401 ساعت 09:172022-07-30اجتماعي

مردم استهبان به دلیل هوای آفتابی انتظار سیل نداشتند


رییس سازمان مدیریت بحران با اشاره به تغییرات اقلیمی در دنیا و کشور ما گفت: در استهبان، مردم انتظار سیل نداشتند چون هوا آفتابی بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، محمد حسن نامی روز شنبه در یک گفت و گوی تلویزیونی افزود: در کشور ما سه توده ورودی به لحاظ آب و هوایی وجود دارد؛ توده هوا که از شمال اقیانوس هندبه ایران وارد می شود، دیگری از غرب و توده سوم هم از شمال از منطقه سیبری به سمت ایران می آید و هنگامی که این سه توده همزمان به کشور وارد می شوند، بارندگی بیشتری به همراه دارند البته تغییرات اقلیمی در دنیا وجود دارد و همه باید منتظر این تغییرات باشند.

وی با اشاره به وقوع سیل در استهبان استان فارس یادآور شد: حوضه آبریز پهناب در استان فارس قرار دارد و ظرف 28 دقیقه به اندازه ای نزولات آسمانی زیاد بود که همه منطقه را دستخوش تغییر کرد البته آن منطقه دو سطح دارد و با وجود اینکه بیشتر حجم آب به رودخانه آشیق رفت و حجم کمتری به رودخانه رودبال رفت میزان خسارت وارده در محدوده رودبال بیشتر بود.

نامی اضافه کرد: آن زمان که باران بارید، هوا آفتابی بود و باور وقوع سیلاب برای افرادی که در آن منطقه حضور داشتند و با خودرو داخل رودخانه رفته بودند، سخت بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم استهبان به دلیل هوای آفتابی انتظار سیل نداشتند

مردم استهبان به دلیل هوای آفتابی انتظار سیل نداشتند