مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مرداد 1401 ساعت 06:422022-08-01سياسي

محرم فرصتی برای تقویت گردشگری آیینی/گردشگر و جامعه میزبان باید توجیه شوند


آیین های محرم متنوع اقوام ایرانی به گفته برخی کارشناسان گردشگری بستر مناسبی برای توسعه و صادرات فرهنگی و مذهبی ماست که می تواند حتی به تقویت باورهای مذهبی جامعه میزبان و گردشگر کمک کند.

- گروه جامعه خبرگزاری فارس- عطیه همتی: تنوع کم نظیر آیین های عزاداری و محرمی اقوام ایرانی سبب شده که در ایام محرم و صفر شاهد مراسم ها و مناسک متعددی در کشور باشیم که هرکدام ریشه عمیقی در سنت ها و باورهای ملی مذهبی ایرانیان مسلمان دارد.

مراسم هایی که برخی از آن ها ثبت ملی شده است و برخی نیز شهرت جهانی پیدا کرده است و هرساله مشتاقان زیادی خودشان را به این مراسم ها می رسانند تا از شاهد این آیین های قدیمی از نزدیک باشند و بتوانند این باورهای مذهبی را که به سنت های بومی آغشته شده از نزدیک لمس کنند.

حالا یکی از سوالاتی که پیش می آید این است که آیا می توان از این تنوع در مناسک های محرمی به عنوان فرصتی برای رونق گردشگری کشور استفاده کرد؟ به همین بهانه با مهدیه شهرابی فراهانی دکترای تخصصی گردشگری و مدیر اداره تحقیق و توسعه پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی گفتگو کردیم.

مهدیه شهرابی آیا می توان به آیین های بومی عزاداری اقوام ایرانی به عنوان میراث ناملموس به چشم جاذبه ای برای رونق گردشگری نگاه کرد؟ بحث آیین های محرم و گردشگری از آن موضوعا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محرم فرصتی برای تقویت گردشگری آیینی/گردشگر و جامعه میزبان باید توجیه شوند

محرم فرصتی برای تقویت گردشگری آیینی/گردشگر و جامعه میزبان باید توجیه شوند