مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مرداد 1401 ساعت 08:322022-08-02سياسي

تمدن سازی اسلامی با احیای امر به معروف و نهی از منکر


فریضه معنوی امر به معروف و نهی ازمنکر در لایه های دیوانی کشور مورد بی مهری فراوان است و مادامیکه گسترش فرهنگ آن در صدر اولویت های اساسی سه قوه قرار نگیرد، - خبرگزاری فارس استان مازندران - عقیل امامی دهه امر به معروف و نهی از منکر با شعار ملت حسینی، مطالبه گری آگاهانه و تببین مجاهدانه همزمان با دهه نخست محرم فرصت مغتنمی برای نشر آموزه های دینی و اسلامی در راه گسترش این فریضه معنوی محسوب می شود.

بی گمان فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر از مصادیق بارز و ارکان مهم دینی است که بنیاد آن در راستای صیانت از چارچوب محوری دین اسلام بنا نهاده شد و بدون آن امکان حیات و استمرار مولفه های اثربخش ایمانی و اعتقادی در جامعه امکان پذیر نیست.

انقلاب اسلامی ایران که به رهبری معمار کبیر انقلاب و پیشگامی روحانیت آگاه و حافظان بصیر دین مبین اسلام به پیروزی رسید، در فصل هشتم قانون اساسی احیا و گسترش این فریضه الهی را در متن نقشه راه حکمرانی خود قرار داد که اجرای آن تاکنون با فراز فرودهای بسیاری همراه بود.

با توجه به تجربه 43سال گذشته باید گفت متاسفانه بخاطر اهمال و سستی برخی از افراد و جریان های سیاسی متمایل به فرهنگ لیبرالی اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی مورد غفلت و بی توجهی آشکار قرار گرفت و نقصان های موجود در اداره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمدن سازی اسلامی با احیای امر به معروف و نهی از منکر

تمدن سازی اسلامی با احیای امر به معروف و نهی از منکر