مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مرداد 1401 ساعت 12:122022-08-02اقتصادي

تنها 7 درصد اهدا کنندگان خون زیر 25 سال هستند


سرپرست سازمان انتقال خون استان مرکزی با بیان اینکه تنها 7 درصد اهدا کنندگان خون زیر 25 سال هستند گفت: متاسفانه اقبال جوانان نسبت به اهدای خون پایین است که می طلبد در این راستا فرهنگ سازی لازم صورت بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک ریتا ظهیری ظهار امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر رزرو 7 روزه بیمارستان و مراکز درمانی را در پایگاه های خود داریم که نشان دهنده شرایط آبی در تمام گروه های خونی است اما ذخایر گروه های خونی با RH منفی همواره کم بوده است.

وی افزود: با توجه به بیمارستان هایی که در استان در حال ساخت است و به تبع با اضافه شدن تخت ها نیاز خونی نیز افزایش پیدا می کند اما متاسفانه زیرساخت های انتقال خون نسبت به افزایش تخت های بیمارستانی رشد نداشته است.

سرپرست سازمان انتقال خون استان مرکزی ادامه داد: فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طی برنامه ریزی صورت گرفته به زودی افتتاح می شود؛ بیشترین مصرف فرآورده های خونی در این بیمارستان صورت می گیرد و با توجه به افتتاح فاز سوم قطعا نیاز خونی نیز افزایش پیدا می کند که می طلبد در این راستا اقداماتی صورت بگیرد.

ظهیری بیان کرد: در شهرستان های ساوه، خمین، زرندیه نیز بیمارستان هایی در حال احداث است که به زودی به بهره برداری می رسد و قطع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها 7 درصد اهدا کنندگان خون زیر 25 سال هستند

تنها 7 درصد اهدا کنندگان خون زیر 25 سال هستند