مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مرداد 1401 ساعت 08:072022-08-03اقتصادي

سد جیرفت 44 درصد آبگیری شد


مدیر بهره برداری و نگهداری از سد مخزنی و نیروگاه برقابی جیرفت در جنوب کرمان از آبگیری 44 درصدی سد این شهرستان در بارش های اخیر خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، علیرضا عادلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا حجم فعلی آب سد جیرفت را 142 میلیون مترمکعب اعلام و بیان کرد: در جریان بارش های اخیر 18 میلیون مترمکعب آب وارد سد جیرفت شد که پیک (اوج) سیلاب 350 مترمکعب بر ثانیه بوده است.

وی ادامه داد: اینک ورودی به سد 10 مترمکعب برثانیه است.

تولید برق ماهانه یکهزار مگاوات مدیر بهره برداری و نگهداری از سد مخزنی و نیروگاه برقابی جیرفت همچنین از تولید ماهانه یکهزار مگاوات ساعت برق توسط نیروگاه برق سد جیرفت خبر داد و تصریح کرد: این میزان برق فقط با کارکرد 2 روز در هفته با نیمی از ظرفیت نیروگاه سد تولید می شود.

وی ادامه داد: این نیروگاه بر اساس حجم فعلی آب فعالیت خود را برنامه ریزی می کند لذا در صورت افزایش حجم آب توان بسیار زیادی در تولید برق دارد.

رهاسازی هفتگی آب عادلی همچنین از رهاسازی آب سد جیرفت برای تامین زمین های زیرپوشش این سد خبر داد و گفت: روزهای شنبه و یکشنبه هر هفته سد جیرفت 10 مترمکعب بر ثانیه آب را برای پوشش زمین ها رهاسازی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سد جیرفت 44 درصد آبگیری شد

سد جیرفت 44 درصد آبگیری شد