مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مرداد 1401 ساعت 13:022022-08-09اقتصادي

بازارسازی نفت با «پالایشگاه فراسرزمینی»


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، یکی از مهم ترین و آشکارترین راه های بی اثر کردن تحریم ها، تبدیل نفت خام به فرآورده های نفتی در زنجیره ارزش صنعت نفت است؛ - با توجه به شرایط سوخت در کشور، یکی از سریع ‎ترین راه ‎های عبور از این شرایط و خنثی سازی تحریم ها، ایجاد پالایشگاه های فراسرزمینی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، یکی از مهم ترین و آشکارترین راه های بی اثر کردن تحریم ها، تبدیل نفت خام به فرآورده های نفتی در زنجیره ارزش صنعت نفت است؛ محصولاتی که امکان فروش و صادرات آن ها به مراتب سهل تر از نفت خام است.

دلیل تحریم پذیری بالای نفت خام ایران این است که پالایش این نفت به دلیل ویژگی های خاصی که دارد، تنها در تعداد محدودی از پالایشگاه های دنیا امکان پذیر است.

همین موضوع سبب شده اغلب این پالایشگاه ها زیر ذره بین خزانه داری آمریکا قرار بگیرند و بدیهی است که صادرات به آن ها نیز بسیار دشوار است؛ بنابراین تبدیل نفت به فرآورده های نفتی یکی از اصلی ترین راهکار های خنثی سازی تحریم هاست.

مسیر تولید فرآورده های نفتی به 2 شکل مشخص است؛ تبدیل نفت به سوخت یا تبدیل نفت به مواد، از همین رو نیز 2 مسیر پس از استخراج نفت برای تبدیل آن به فرآورده های نفتی وجود دارد؛ تبدیل نفت به مواد در پتروپالایشگاه ها یا تبدیل نفت به سوخت در پا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازارسازی نفت با «پالایشگاه فراسرزمینی»

بازارسازی نفت با «پالایشگاه فراسرزمینی»