مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مرداد 1401 ساعت 07:272022-08-11بين الملل

در 24 ساعت پایانی مذاکرات وین چه گذشت؟


درحالی که این دور از مذاکرات رفع تحریم ها با هدف جمع بندی گفت وگوها و عبور از موانع باقی مانده برای رسیدن به متن نهایی پیش نویس توافق برگزار شد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، گفت وگوها بر سر اجرای کامل برجام پس از ماه ها مذاکرات صورت گرفته به نقطه ای رسیده که همه نگاه ها به رفتار ایالات متحده آمریکا و ایران دوخته شده است.

در نتیجه مذاکرات صورت گرفته میان گروه 1+4، ایران و اتحادیه اروپا به عنوان طرف های عضو برجام و ایالات متحده، چند موضوع مهم باقی مانده که حل وفصل آن ها به تصمیم گیری های سیاسی نیاز دارد.

این تصمیم ها از نگاه ایالات متحده آمریکا به عنوان طرف نقض کننده توافق سال 94 باید از سوی ایران اتخاذ شود اما از نگاه تهران توافق نهایی معطل تصمیم های سیاسی آمریکاست و این کشور باید سخت تلاش کند تا اعتماد ایران را که در نتیجه رفتارهای غیرقانونی چهارسال گذشته مورد خیانت قرار گرفته است، جلب کند.

در مذاکرات دور اخیر مذاکره کنندگان ارشد سه کشور اروپایی در گفت وگوها حضور نداشته و با صدور بیانیه ای مواضع ایالات متحده آمریکا را در مقصر جلوه دادن ایران تایید و تکرار کردند.

در بیانیه یادشده ادعا شده است: متن (پیش نویس توافق) روی میز است و [.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در 24 ساعت پایانی مذاکرات وین چه گذشت؟

در 24 ساعت پایانی مذاکرات وین چه گذشت؟