مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مرداد 1401 ساعت 09:472022-08-11اقتصادي

2 میلیون مترمکعب آب در سازه های آبخیزداری گنبدکاووس ذخیره شد


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس گفت: بر اثر بارندگی روزهای اخیر بیش از 2 میلیون متر مکعب آب در پشت سازه های آبخیزداری این شهرستان ذخیره شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گنبدکاووس، فرشید رحمانی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون در گنبدکاووس 48 بند خاکی با هدف کنترل سیلاب و جلوگیری از فرسایش خاک و آسیب به زیرساخت ها ایجاد شده است.

وی ظرفیت بندهای خاکی گنبدکاووس را 13 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: 2 میلیون متر مکعب آب بر اثر بارندگی روزهای 18 و 19 مرداد در تعدادی از این بندهای خاکی ذخیره شد که به مرور مورد استفاده دامداران و کشاورزان قرار می گیرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس گفت: بر اثر بارندگی تابستانه همواره احتمال وقوع سیلاب تا پایان شهریور وجود دارد که لازم است کشاورزان، دامداران و مردم از آمادگی کافی برای مقابله با آن برخوردار باشند.

رحمانی از مردم خواست در صورت شروع بارندگی از تردد در مسیر رودخانه ها، بندهای خاکی و مناطق سیل گیر و سیل خیز پرهیز کرده و اگر منازل و دامداری آنها در دامنه ها و یا مسیر روان آب ها قرار دارد برای جلوگیری از آسیب، با رعایت مسائل ایمنی دیواره های خاکی برای تغییر مسیر آب ایجاد کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 میلیون مترمکعب آب در سازه های آبخیزداری گنبدکاووس ذخیره شد

2 میلیون مترمکعب آب در سازه های آبخیزداری گنبدکاووس ذخیره شد