مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مرداد 1401 ساعت 11:572022-08-13سياسي

اعلام نامزدهای ایرانی جایزه هانس کریستین اندرسن 2024


علیرضا گلدوزیان، تصویرگر و طراح گرافیک به عنوان نامزد ایرانی جایزه هانس کریستین اندرسن2024 از سوی شورای کتاب کودک انتخاب شد.

- شورای کتاب کودک،علیرضا گلدوزیان را در بخش تصویرگری و جمشید خانیان را برای دومین بار در بخش نویسندگی به عنوان نامزدهای ایرانی جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن 2024 به دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان(IBBY) معرفی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شورای کتاب کودک در اطلاعیه ای با اعلام این خبر نوشت: علیرضا گلدوزیان، تصویرگر و طراح گرافیک به عنوان نامزد ایرانی جایزه هانس کریستین اندرسن2024 از سوی شورای کتاب کودک انتخاب شد.

او بیش از دو دهه به صورت مستمر به تصویرگری کتاب پرداخته است و تاثیر ماندگار و مهمی در رشد ادبیات و تصویرگری کتاب کودک و نوجوان داشته است.

آثار او به فهرست ها و نمایشگاه های ملی و بین المللی بسیاری راه یافته و موفق به کسب جوایز متعددی مانند لوح برگزیده شورای کتاب کودک، دیپلم افتخار IBBY، جایزه ی بزرگ براتیسلاوا، جایزه ی قلم طلای بلگراد، بینال براتیسلاوا، نمایشگاه بلونیا، و .

شده اند.

گلدوزیان تاکنون در نمایشگاه ها و کارگاه های بسیاری در حوزه تصویرگری کتاب در ایران و خارج از ایران فعالیت داشته وهمچنین نقش برجسته ای در ارتقای سطح تصویرگری ادبیات کودک و نوجوان ایران داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام نامزدهای ایرانی جایزه هانس کریستین اندرسن 2024

اعلام نامزدهای ایرانی جایزه هانس کریستین اندرسن 2024