مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مرداد 1401 ساعت 09:272022-08-14اقتصادي

پاسخ به هشت شبهه درباره عملکرد اقتصادی دولت/ چرا تورم در دولت سیزدهم کاهش یافت


طبق گزارش بانک مرکزی نرخ تورم در خرداد امسال 41 درصد بود که 18 واحد درصد کمتر از تورم ابتدای دولت سیزدهم (59 درصد) است، البته حذف ارز رانتی 4200 تومانی یک شوک تورمی در خرداد و تیر ایجاد کرد که به تدریج خالی شد و از این پس نرخ تورم نزولی تر می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پس از گزارش های منتشر شده در خصوص عملکرد یک ساله دولت سیزدهم، شبهاتی دراین باره از سوی عده ای مطرح شد که در این گزارش به بخشی از این شبهات پاسخ داده شده است.

* موفقیت دولت سیزدهم در فروش نفت شبهه: میزان فروش نفت ایران سه برابر نشده و با توجه به جنگ اوکراین و روسیه و به دلیل افزایش قیمت نفت، درآمدهای نفتی کشور دو برابر شده است.

پاسخ: وصول ارز حاصل از فروش نفت و گاز طی یک سال گذشته نسبت به سال 1399، بیش از 3 برابر و نسبت به سال 98، دو برابر شده است.

در چهار ماه نخست امسال نسبت به همین مدت در سال گذشته، 70 تا 80 درصد وصول ارزی درآمدهای نفتی افزایش پیدا کرده است.

* کاهش 18 درصدی تورم در دولت سیزدهم شبهه: تورم نقطه به نقطه در تیرماه با رکورد 53 درصدی بالاترین میزان تورم ثبت شده نقطه به نقطه در تاریخ ایران را نشان می دهد.

پاسخ: طبق گزارش بانک مرکزی نرخ تورم در خردادماه امسال 41 درصد بوده که 18 واحد درصد کمتر از تورم ابتدای دولت سیزدهم (59 درصد) است، البته حذف ارز رانتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ به هشت شبهه درباره عملکرد اقتصادی دولت/ چرا تورم در دولت سیزدهم کاهش یافت

پاسخ به هشت شبهه درباره عملکرد اقتصادی دولت/ چرا تورم در دولت سیزدهم کاهش یافت