مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مرداد 1401 ساعت 18:272022-08-15بين الملل

آمادگی ایران برای تامین نیازهای ترانزیتی 8 کشور محصور در خشکی منطقه


وزیر راه و شهرسازی از آمادگی ایران برای تامین نیازهای ترانزیتی 8 کشور محصور در خشکی منطقه خبر داد و خواستار تخصیص منابع مالی بین المللی می تواند برای توسعه زیرساخت ها شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه وزیر راه  شهرسازی در کنفرانس کشورهای در حال توسعه محصور در خشکی که امروز دوشنبه بیست و چهارم مردادماه در عشق آباد، پایتخت ترکمنستان برگزار شد، نسبت به تاثیر این نشست در انجام اقدامات موثر برای کمک به تحقق اهداف توسعه ای کشورهای محصور در خشکی ابراز امیدواری کرد.

مواصلات، اولویت ایران در مناسبات با کشورهای در حال توسعه قاسمی تمرکز دیپلماسی اقتصادی ایران را بر تعمیق مناسبات با کشورهای در حال توسعه، کشورهای همسایه و ترتیبات چندجانبه اعلام کرد و افزود: مواصلات یکی از حوزه های اولویت دار ما در این خصوص است.

وی ادامه داد: بسیاری از کریدورهای مواصلاتی منطقه ای و بین المللی همچون کریدور شمال-جنوب، کریدور آلماتی-بندرعباس، کریدور آلماتی-استانبول، کریدور چین-قزاقستان-ترکمنستان-ایران، کریدور موافقتنامه عشق آباد، کریدور اسلام آباد-تهران-استانبول و کریدورهای در حال تاسیس نظیر کریدور خلیج فارس-دریای سیاه، کریدور ازبکستان-ترکمنستان-چابهار و کریدور تاجیکستان-ازبکستان-ترکمنستان-ایران-ترکیه از مسیرهای ترانزیتی ایران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی ایران برای تامین نیازهای ترانزیتی 8 کشور محصور در خشکی منطقه

آمادگی ایران برای تامین نیازهای ترانزیتی 8 کشور محصور در خشکی منطقه