مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مرداد 1401 ساعت 09:122022-08-16اقتصادي

طرح الگوی کشت تا پایان سال تدوین می شود


معاون وزارت جهاد کشاورزی در بازدید رییس جمهور از وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح الگوی کشت تا پایان سال تدوین می شود و سبب می شود تا 18 درصد تولید افزایش پیدا کند و به 152 میلیون تن برسد.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، صبح امروز دوشنبه در گندم نان از اهداف اصلی وزارتخانه است، گفت: برای این منظور خرید تضمینی سالانه 8.

5 تا 9 میلیون تن گندم مد نظر است.

وی افزود: می خواهیم خودکفایی در گندم نان را پایدار کنیم و با کشت قراردادی می توانیم نهاده ها را به کشاورزان کم درآمد برسانیم.

مهاجر با اشاره به اینکه امسال حدود 400 تا 500 هزار تن تولید برنج نسبت به سال گذشته بیشتر بوده است، گفت: این تولیدات می تواند در حدود 75 تا 80 درصد نیاز برنج کشور را تامین کند.

وی با بیان اینکه برای خودکفایی در تولید برنج نیاز به تسطیح، تجهیز، یکپارچه سازی و نوسازی اراضی کشور است، یادآور شد: توسعه کشت ارقام پرپتانسیل، افزایش تولید در واحد سطح و کشت قراردادی از راهکارهای های افزایش تولید برنج در کشور است.

به گفته وی، برای خودکفایی در تولید شکر نیاز است  3 کارخانه راه اندازی کرده و کارخانه های نیشکر را نیز دو منظوره کنیم.

معاون وزیر در امور زراعت با اشاره به تولید پنبه در کشور، گفت: تولید این محصول یکی از اشتغال زا ترین در حوزه ها در دنیا است؛ کشور ما ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح الگوی کشت تا پایان سال تدوین می شود

طرح الگوی کشت تا پایان سال تدوین می شود