مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مرداد 1401 ساعت 09:522022-08-20اقتصادي

ارائه راهکاری برای بهبود عمر تجهیزات شبکه توزیع هوشمند برق توسط محققان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حامد دهقانی دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح تحلیل و بهبود عمر تجهیزات شبکه توزیع هوشمند با استفاده از مدیریت مصرف و تولید گفت: - محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به ارائه راهکاری برای بهبود عمر تجهیزات شبکه توزیع هوشمند برق شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حامد دهقانی دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح تحلیل و بهبود عمر تجهیزات شبکه توزیع هوشمند با استفاده از مدیریت مصرف و تولید گفت: روند رو به رشد تقاضای انرژی الکتریکی و افزایش گاز های گلخانه ای از یکسو و کاهش میزان سوخت های فسیلی از سوی دیگر سبب نفوذ بیشتر منابع تولیدپراکنده در شبکه های توزیع شده است.

حضور این منابع در شبکه سبب تامین محلی بار ها شده و از این طریق در بهبود قابلیت اطمینان، پروفیل ولتاژ، کاهش گاز های گلخانه ای، کاهش هزینه و جلوگیری از احداث نیروگاه های جدید مقیاس بزرگ و دیگر مزایای فنی و اقتصادی شبکه تاثیرگذار خواهد بود.

به گفته وی، در فضای تجدید ساختار یافته و رقابتی برق، مالکان به فکر افزایش سود، بهره وری و عمر تجهیزات شبکه در عین در نظرگیری رفاه مشترکان هستند و ترانسفورماتور ها و کابل ها گران-ترین المان های شبکه توزیع بوده و بهبود عمر آن ها در افزایش بهره وری و قابلیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه راهکاری برای بهبود عمر تجهیزات شبکه توزیع هوشمند برق توسط محققان

ارائه راهکاری برای بهبود عمر تجهیزات شبکه توزیع هوشمند برق توسط محققان