مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مرداد 1401 ساعت 10:422022-08-21سياسي

مساجدی که گنجینه تاریخ بوشهر شدند+عکس


خبرگزاری فارس - بوشهر، سینا ناجی: امسال 30 مرداد روز جهانی مساجد است؛ شاید این روز یادآوری خوبی باشد که به سادگی از کنار این پدیده عظیم اجتماعی گذر نکنیم؛ به عبارت دیگر در قرن جدید در علم هنر و ادبیات و بعد در جامعه شناسی تعریفی به نام آشنایی زدایی وجود دارد و حالا زمان آن است.

آشنایی زدایی (defamiliarization) یعنی از منظر جدید و نو به مفاهیم نگاه کنیم؛ برای مثال وقتی توریست خارجی وارد کشور ما می شود و می بیند که ما هر روز سر زمان های خاص با شنیدن صدای اذان به مساجد می رویم با شگفتی روبه رو خواهد شد.

ما نیز آنقدر مسجد و کارکرد آن برایمان ساده و دم دستی شده است که دیگر با نگاه سطحی و گذرا از کنار آن عبور می کنیم؛ البته من در این مقال قصد ندارم شگفتی و عجایب مساجد را نگارش کنم.

کمی درباره بوشهر تاریخ بوشهر به دوران تمدن ایلامی ها برمی گردد؛ اگر به صورت خطی و زمان جلوتر برویم بعد از حمله اعراب، بوشهر به دست سعدبن ابی وقاص (پدر عمربن سعد) فتح می شود و پس از آن کمتر در صفحات تاریخ رخی نشان می دهد.

بوشهر قدیم در دوران نادرشاه افشار با شروع طرح ساخت نیروی دریایی در جنوب کشور با مرکزیت بوشهر بار دیگر این شهر بندری حرف های تازه خود را برای گفتن می زند به طوری که در دوران قاجار مهم ترین بندر ایران به شمار می رود و اهمیت آن برای استعمار از چشم کسی پو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مساجدی که گنجینه تاریخ بوشهر شدند+عکس

مساجدی که گنجینه تاریخ بوشهر شدند+عکس