مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مرداد 1401 ساعت 11:572022-08-21اجتماعي

تشریح جزییات شیوع طاعون در حیات وحش طالقان


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طالقان ضمن تشریح آخرین وضعیت طاعون در سطح شهرستان، گفت: شیوع طاعون در حیات وحش بالا طالقان طی دو هفته گذشته 104 رأی از احشام را تلف کرد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از طالقان، محسن فلاح نژاد، رییس اداره محیط زیست شهرستان طالقان، در جمع اصحاب رسانه با اشاره به شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در زیست بوم های این شهرستان، گفت: مناطق آلوده طالقان شناسایی و امحاء شده است.

این بیماری طی دو هفته گذشته 104 رأی از احشام را تلف کرده است.

وی در ادامه از دفن بهداشتی لاشه ها خبر داد و افزود: یکی از اقدامات فوری برای کنترل بیماری خروج فوری دام های اهلی از مراتع می باشد، البته معتقدیم شیوع بیماری در سایه عدم واکسینه شدن دام ها شدت گرفته است.

وی در بخش دیگری به اقدامات کنترلی سایر ادارات و نهادهای مرتبط خبر داد و گفت: همچنین 30 نفر از پرسنل محیط زیست، همیاران طبیعت، جوامع  محلی، تشکل های زیست محیطی و گروه های کوهنوردی پای کار آمده اند.

فلاح نژاد با بیان اینکه محل بحرانی شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه بالاطالقان و شکار ممنوع  است، افزود: اکنون از ورود هر گونه دام اهلی به این مناطق جلوگیری می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشریح جزییات شیوع طاعون در حیات وحش طالقان

تشریح جزییات شیوع طاعون در حیات وحش طالقان