مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مرداد 1401 ساعت 15:022022-08-21اقتصادي

انسداد چاه های غیر مجاز آب نهاوند


چاه های غیر مجاز آب در نهاوند پس از پایان فصل کشت مسدود می شوند.

- اکبر دهقانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: به منظور مدیریت درست آب و جلوگیری از اتلاف منابع آب های زیرزمینی امسال پس از فصل کشت چاه های غیر مجاز در شهرستان نهاوند مسدود می شوند.

وی با بیان اینکه علاوه بر مسدود شدن چاه های غیرمجاز، چاه های آب زمین هایی که اقدام به کشت دوم کرده باشند هم  پلمب می شود گفت: مدیریت مصرف آب های زیرزمینی علاوه بر مسدود کردن چاه های غیر مجاز از راه های دیگر نیز صورت می گیرد.

مدیر امور آب شهرستان نهاوند اضافه کرد: نصب کنتور حجمی هوشمند و صدور پروانه میزان برداشت از جمله مواردی است که باعث نظارت ما بر مصرف آب کشاورزی می شود و از اضافه برداشت آب به شدت جلوگیری می کند.

وی با بیان اینکه مهم‎ترین اهمیت نصب کنتور هوشمند این است که کشاورزان بیشتر از پروانه بهره‎ برداری نمی توانند از چاه های آب برداشت کنند افزود:  چنانچه کشاورزی بیش از مجوز تعیین ‎شده آب از چاه برداشت کند برق به صورت خودکار قطع شده و امکان برداشت آب از چاه تا زمانی که کارشناسان آب منطقه ای و برق اقدام نکنند وجود ندارد.

دهقانی با بیان اینکه تا کنون تعدادی از چاه های کشاورزی مجهز به کنتور هوشمند شده اند اضافه کرد: بر اساس  سیاستهای بالادستی در خصوص مدیریت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انسداد چاه های غیر مجاز آب نهاوند

انسداد چاه های غیر مجاز آب نهاوند