مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 مرداد 1401 ساعت 07:222022-08-22سياسي

کیفیت رسیدگی در دادگاه تجدیدنظر چگونه است؟


هرگاه رأی مورد تجدیدنظرخواهی مطابق ادله موجود در پرونده و طبق قانون صادر شده باشد رأی را تأیید و پرونده را به دادگاه صادرکننده رأی اعاده می کند.

- صل دوم از بخش چهارم قانون آیین دادرسی کیفری از مواد 448 تا 461 به موضوع کیفیت رسیدگی دادگاه تجدیدنظر استان در پرونده ها پرداخته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در ادامه گزارش های آشنایی با قوانین، فصل دوم از بخش چهارم قانون آیین دادرسی کیفری که شامل مبحث کیفیت رسیدگی دادگاه تجدیدنظر استان است، را مرور می کنیم.

فصل دوم – کیفیت رسیدگی دادگاه تجدیدنظر استان ماده 448- پرونده‏ ها پس از وصول به دادگاه تجدیدنظر استان به ترتیب در دفتر کل یا در صورت تأسیس واحد رایانه و رعایت مقررات راجع به دادرسی الکترونیکی در این واحد ثبت می‏شود و با رعایت ترتیب شعب دادگاه، به وسیله رییس کل دادگستری استان یا معاون او و یا یکی از رؤسای شعب به انتخاب وی با رعایت تخصص شعب و ترتیب وصول از طریق سامانه رایانه ای در حوزه‏ های قضایی که سامانه رایانه‏ای دارند، ارجاع می شود.

ماده 449- دادگاه به ترتیب وصول پرونده ها به نوبت رسیدگی می کند، مگر در مواردی که به موجب قانون، رسیدگی خارج از نوبت ضروری باشد.

تبصره – به جرایمی که موجب جریحه دار شدن احساسات عمومی شود، با درخواست دادستان صادرکننده کیفرخواست و موافقت دادگاه تجدیدنظر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کیفیت رسیدگی در دادگاه تجدیدنظر چگونه است؟

کیفیت رسیدگی در دادگاه تجدیدنظر چگونه است؟