مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 شهریور 1401 ساعت 07:072022-08-23اقتصادي

مردم خوزستان به زودی از آب باکیفیت برخوردار می شوند


طرح آبرسانی غدیر که قرار بود تا افق 1425 برای خوزستان تامین آب با کیفیت کند با تلاش دولت سیزدهم در روزهای آینده نیاز آبی این استان پرافتخار ایران را برای همیشه سامان خواهد داد؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، طرح آبرسانی غدیر در استان خوزستان در دولت نهم مطرح شد و مقرر بود تأمین آب موردنیاز برای مردم خوزستان را به انجام برساند، اما مشکلات کار اجرای این طرح مهم را با کُندی زیادی روبرو کرده بود.

بر اساس دورنمای در نظر گرفته شده برای طرح غدیر تا افق 1425 امکان تأمین آب شرب معادل 450 میلیون مترمکعب در سال توسط این طرح از مبدأ سد دز مهیا شده و منابع تأمین میان مدت این طرح از رودخانه دز از طریق کانال موسوم به W2 انجام می پذیرد.

مشکلات تأمین آب موردنیاز خوزستان همچنان تداوم داشت و مردم این استان را درگیر خودکرده بود تا آنکه دولت سیزدهم سکان مدیریت کشور را به دست گرفت و در نخستین سفری که رییس جمهوری به استان خوزستان داشت، مقرر شد مشکلات تأمین آب این استان در اسرع وقت رسیدگی شود.

با انتخاب علی اکبر محرابیان به عنوان وزیر نیروی دولت سیزدهم، وی یکی از اولویت های کاری خود را تأمین آب موردنیاز خوزستان قرارداد و با سفری که به این استان به همراه رییس جمهوری داشت بر اجرای سریع تر طرح غدیر تأکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم خوزستان به زودی از آب باکیفیت برخوردار می شوند

مردم خوزستان به زودی از آب باکیفیت برخوردار می شوند