مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 شهریور 1401 ساعت 17:072022-08-24اقتصادي

بدترین خشکسالی 500 سال اخیر در قاره سبز/ 64 درصد اروپا در خطر


کمیسیون اروپا با اشاره به تاثیر بد کمبود بارندگی بر عملکرد کشاورزی، هشدار داد، اروپا در حال تجربه بدترین خشکسالی در پنج قرن اخیر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از راشاتودی، کمیسیون اروپا روز سه شنبه با استناد به تحلیل جدید منتشر شده توسط مرکز تحقیقات مشترک و سویا بیشترین آسیب را می بیند و به ترتیب 16، 15 و 12 درصد کاهش می یابند.

در ادامه گزارش JRC آمده است، با این حال، محصولات زمستانه تاحدودی بازده بهتری خواهند داشت.

بنا بر اعلام کمیسیون اروپا، بنا بر گفته کارشناسان مرکز تحقیقات مشترک اتحادیه اروپا، خشکسالی فعلی هنوز هم بدترین خشکسالی در 500 سال گذشته است.

آمارهای نهایی در پایان فصل این ارزیابی اولیه را تایید خواهد کرد.

ماریا گابریل، کمیسر اروپا در بخش نوآوری، تحقیقات، فرهنگ، آموزش و جوانان گفت، ترکیب خشکسالی شدید و موج های گرما، فشار بی سابقه ای بر سطح آب در سراسر اتحادیه اروپا ایجاد کرده است.

وی افزود: ما در حال حاضر شاهد فصل آتش سوزی های جنگلی هستیم که به طور معقولی بالاتر از میانگین است و تأثیر مهمی بر تولید محصولات زراعی دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است، تاثیر این گزارش، فراتر از بخش کشاورزی است، چراکه رودخانه های کم عمق اروپا نمی توانند به اندازه ای که در شرایط عادی انرژی آبی تولید می کنند، خنک کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدترین خشکسالی 500 سال اخیر در قاره سبز/ 64 درصد اروپا در خطر

بدترین خشکسالی 500 سال اخیر در قاره سبز/ 64 درصد اروپا در خطر